Follow Me on Pinterest
Διαχείριση κρίσεων με τα social media

Διαχείριση κρίσεων με τα social media

English Version

Kick off products with public relations
Kick off products with public relations
Posted 3 months ago

English Version 

Kick off products with public relations

Ένας ιδανικός τρόπος για να προωθήσουμε ένα προϊόν ή μία νέα υπηρεσία είναι οι δημόσιες σχέσεις. Θα δούμε μερικά βήματα που θα μας…

kick off 234x300 Διαχείριση κρίσεων με τα social media
<!–:el–>Social Media Branding <!–:–>
Social Media Branding
Posted 5 months ago

 English Version   
Social Media Branding
Στην σημερινή ολέθρια οικονομική κρίση για να επιβιώσεις πρέπει να είσαι δημιουργικός, αλλιώς, απλά θα εξαφανιστείς.
Θα ήθελα λοιπόν να μοιραστώ μερικές συμβουλές για το πώς μπορείτε…

Social Media Branding 300x204 Διαχείριση κρίσεων με τα social media
<!–:el–>What is Social Media Location Marketing?<!–:–><!–:en–>-<!–:–>
What is Social Media Location Marketing?
Posted 5 months ago

English Version 
What is Social Media Location Marketing?  
Μία από τις πιο παρεξηγημένες, καταχρηστικές και μη αξιοποιημένες επαρκώς  ευκαιρίες στο social media marketing, είναι τοποθεσία διανομής. Τα smartphones και  τα location-based social media έχουν γίνει τελικά χρήσιμα για τις επιχειρήσεις, με την άδεια των χρηστών, για να αλληλεπιδρούν, να μοιράζονται, να…

What is Social Media Location Marketing Διαχείριση κρίσεων με τα social media
<!–:el–>ROI tips for Viral & Social Media Marketing<!–:–><!–:en–>ROI tips for Viral & Social Media Marketing<!–:–>
ROI tips for Viral & Social Media Marketing
Posted 6 months ago

English Version 
ROI tips for Viral & Social Media Marketing
Η απόδοση της επένδυσης (ROI) για το Viral & Social Media Marketing είναι δύσκολο να προσδιοριστεί δεδομένου ότι τα…

ROI tips for Viral Social Media Marketing 240x300 Διαχείριση κρίσεων με τα social media
<!–:el–>Social media updates <!–:–><!–:en–>Social media updates <!–:–>
Social media updates
Posted 6 months ago

 English Version
 Social media updates
Πρώτα απ 'όλα, αν δεν χρησιμοποιείτε τα social media, για την επιχείρησή σας, είναι καιρός να το κάνετε να επωφεληθείτε από αυτά. Το πώς να χρησιμοποιήσετε τα…

Social media updates 300x227 Διαχείριση κρίσεων με τα social media
PreviousNext

Διαχείριση κρίσεων με τα social media

crisis management ονομάζουμε την στρατηγική εκείνη που περιλαμβάνει συγκεκριμένο σχέδιο, οργάνωση, καθοδήγηση και έλεγχο κατά την σημαντική περίοδο ακριβώς πριν, κατά τη διάρκεια, και μετά από μία καταστροφή, ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι τυχόν απώλειες. Ο στόχος του crisis and issue management είναι να επιβιώσει η εταιρεία έπειτα από μία ενδεχόμενη κρίση με την φήμη της άσπιλη και όλα τα στοιχεία της εταιρείας ανέπαφα.

crisis management image 300x225 Διαχείριση κρίσεων με τα social mediaΤο Σχέδιο Διαχείρισης Κρίσεων περιλαμβάνει την αναγνώριση των κινδύνων, την εκτίμηση του κινδύνου, την κατάστρωση του σχεδίου, την άμεση αντίδραση, την “ανάρρωση” και τον έλεγχο του σχεδίου.

Όλο και περισσότερες μελέτες αναδύονται στην επιφάνεια για εταιρείες που αρχίζουν να συνειδητοποιούν όλο και περισσότερο τη σημασία των social media σε περίπτωση κρίσης.

Είναι σίγουρα ενθαρρυντικό το γεγονός ότι τόσοι πολλοί επαγγελματίες υποστηρίζουνε την χρήση των social media εκ των προτέρων, αντί να περιμένουνε την κρίση  να τους χτυπήσει, αλλά και πάλι φαίνεται να υπάρχει σύγχυση για το πώς μπορούν να χρησιμοποιήσουν αποτελεσματικά τα εργαλεία των social media για τον έλεγχο μιας επικείμενης  κρίσης. Με βάση τις τελευταίες μελέτες, αλλά και την δικιά μου εμπειρία  θα ήθελα να σας παρουσιάσω ορισμένες κατευθυντήριες γραμμές για τη βελτίωση και τη σωστή χρησιμοποίηση των social media στη διαχείριση κρίσεων.

Αυτό που θέλω να πω εδώ, είναι ότι αυτή τη στιγμή η Google που μπορεί να αφήνει τα προσωπικά δεδομένα σας ελεύθερα στον οποιοδήποτε, πρόκειται να γίνει το μεγαλύτερο προτέρημά σας κατά τη διάρκεια μιας κρίσης. Ενώ ένα μεγάλο μέρος του κοινού θα πάει κατευθείαν στην Facebook σελίδα μιας εταιρείας ή στο Twitter λογαριασμό για να μάθει περισσότερες πληροφορίες κατά τη διάρκεια μιας κρίσης, η Google θα εξακολουθήσει να αποτελεί τον κύριο προορισμό για όσους αναζητούν περισσότερες πληροφορίες σε περίπτωση κρίσης. Θα συμβάλει στη διασφάλιση όταν κάποιοι θα  αναζητήσουν για το brand σας στη σωστή πληροφόρηση.

how to select project management software objectives 1 300x225 Διαχείριση κρίσεων με τα social mediaΘα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι έχετε δημιουργήσει μια καλή social media πρακτική εκ των προτέρων, έτσι ώστε όταν πληκτρολογείτε το brand σας στο Google, να βλέπετε  τα αποτελέσματα για το site, blog της εταιρείας σας, την Facebook Page, τα Youtube video σας κλπ. . . Αυτό βέβαια είναι κάτι που πρέπει να εφαρμοστεί πριν από την κρίση.

Επίσης μπορείτε να το κάνετε αυτό, είναι με το άνοιγμα προς το δίκτυό σας και την εξασφάλιση του δικαιώματος πληροφόρησης. Έτσι, εάν έχετε ένα δελτίο τύπου, βεβαιωθείτε ότι το στέλνετε στους σωστούς marketers ,Newswires, bloggers κλπ.. και ότι έχετε τα άτομα στην ομάδα  σας που βάζουν τις σωστές πληροφορίες στο σωστό μέρος. Εν μέσω μιας κρίσης, θέλετε να βεβαιωθείτε ότι το κοινό σας παίρνει τις σωστές πληροφορίες γρήγορα  και η Google είναι το πιο κατάλληλο μέρος για να το κάνετε αυτό.

Ποια είναι η σωστή διαχείριση των social media ;

Αυτό ίσως να φαίνεται αρκετά απλό, αλλά είτε είστε μια μικρή είτε μια μεγάλη επιχείρηση, θα πρέπει να έχετε ένα σαφές σχέδιο στη θέση του για το ποιος θα αναλάβει τη διαχείριση της κοινωνικής σας εικόνας κατά τη διάρκεια  μίας κρίσης. Ο χρόνος πρόκειται να είναι ενάντια σας και όλες οι στρατηγικές  που έχετε σχεδιάσει μέχρι τώρα μπορεί να πεταχτούν έξω από το παράθυρο.

Επίσης εξαιρετικά σημαντικό είναι να δώσετε την διαχείριση των  social media σε ένα άτομο κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, ή μια ομάδα ανθρώπων που θα βρίσκονται σε στενή επικοινωνία (κατά προτίμηση στο ίδιο δωμάτιο). Εάν είστε στη μέση μιας μεγάλης κρίσης, θα μπορούσατε να αντιμετωπίσετε ένα μέρος της online με διάφορες συζητήσεις.

Βελτιωμένη Επικοινωνία

Crisis Management 300x282 Διαχείριση κρίσεων με τα social mediaΔιαπιστώσετε ότι η διάδοση των πληροφοριών από την εταιρεία σας ακολουθεί μια σωστή διαδικασία και ανεβάστε τις σωστές πληροφορίες γρήγορα  στο site σας, έτσι το κοινό σας μπορεί να έχει πρόσβαση στα τελευταία νέα.

Η συνέπεια των πληροφοριών είναι υψίστης σημασίας κατά τη διάρκεια μιας κρίσης και η ομάδα επικοινωνίας που έχετε ορίσει πρέπει να είναι σωστή και υπεύθυνη στην μεταφορά των πληροφοριών στο κοινό σας. Επίσης πρέπει να είναι σε θέση να χειριστούν τις όποιες ερωτήσεις τους τεθούν.

Διαδόστε τις πληροφορίες μεταξύ των υπαλλήλων

Ένας ακόμη σημαντικός παράγοντας ο οποίος συνήθως υποεκτιμείται είναι το ψυχολογικό στρες το οποίο υφίστανται οι εργαζόμενοι της εταιρείας έπειτα από μία κρίση. Το ψυχολογικό στρες μπορεί να οδηγήσει σε περαιτέρω περιπέτειες την εταιρεία εξαιτίας των λανθασμένων αποφάσεων που συνήθως λαμβάνουν τα υψηλόβαθμα στελέχη της λόγω κατάθλιψης, πίεσης και κούρασης. Συνήθως σε αυτές τις περιπτώσεις συνίσταται η παροχή ψυχολογικής υποστήριξης από ειδικευμένους επιστήμονες. Βρείτε με ποιόν τρόπο θα περάσετε αυτά που θέλετε να διαδώσετε για να εξομαλύνετε την κατάσταση. Τι άλλο πιο απλό και εύκολο από τα social media.Αυτό θα μπορέσει να σας βοηθήσει πάρα πολύ.

Όσο πιο λίγα τόσο πιο καλά

Πολλές εταιρείες έχουν βρεθεί σε πολύ δύσκολη θέση όταν ήταν  αντιμέτωπη με μια κρίση και έπρεπε να απαντήσουν σε πολλά comments ή tweet. Είναι σημαντικό να θυμάστε ότι δεν πρέπει πάντα να απαντάτε σε κάθε σχόλιο. Αν κάποιος έχει αφήσει ένα σχόλιο με εσφαλμένο γεγονός, καλό είναι να το διαγράψετε όμορφα και γρήγορα έτσι ώστε να μην αρχίσει να εξαπλώνεται όλο και περισσότερο.
Θα πρέπει να εστιάσετε την προσοχή σας σχετικά με τις παρατηρήσεις που έχουν πραγματικά σχέση με την κρίση.

Ασκήστε επιρροή

01031829 300x174 Διαχείριση κρίσεων με τα social mediaΤο πιο κρίσιμο από όλα τα στοιχεία στη Διαχείριση Κρίσεων είναι η επαφή με τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και την διαχείριση των social media. Όταν η κρίση χτυπήσει την πόρτα της εταιρείας, οι ασφαλιστικές εταιρείες μπορούν να καλύψουν πιθανές ζημιές από μία καταστροφή αλλά δεν μπορούν να κάνουν τίποτα για την απολεσθείσα φήμη της εταιρείας και την χαμένη αξιοπιστία της στην αγορά. Η ευθύνη αυτή φέρει καθαρά την ίδια την εταιρεία και πρέπει να λαμβάνεται σοβαρά υπ’ όψιν. Πρωταρχικός στόχος της εταιρείας πρέπει να είναι η αναγνώριση των ομάδων εκείνων οι οποίες μπορούν να επηρεάσουν την ίδια την εταιρεία και τη φήμη της π.χ. πελάτες, προμηθευτές/πιστωτές, συνδικάτα, ΜΜΕ,social media,ασφαλιστικές εταιρείες, μέτοχοι, ακτιβιστικές ομάδες κλπ. Ο καθορισμός ενός και μόνου ατόμου το οποίο θα έρχεται σε επαφή με τα ΜΜΕ ή τα social media κατά τη διάρκεια αλλά και μετά την κρίση θεωρείται απαραίτητη. Όσο πιο πολύ γίνει κατανοητή η δύναμη των ΜΜΕ και των social media και η δυνατότητα που έχουν να ελέγχουν την Κοινή Γνώμη τόσο πιο μικρές θα είναι οι απώλειες από μία κρίση.

Θα δείτε ότι πολλοί bloggers είναι άριστοι στην εξεύρεση εναλλακτικών πηγών και των γεγονότων που θα μπορούσαν να επιβεβαιώνουν τη δήλωσή σας. Η πηγή αυτή είναι συχνά αυτή που το κοινό θα δώσει περισσότερη προσοχή. Εσείς θα πρέπει γρήγορα φυσικά να προσπαθήσετε να αποκτήσετε επαφή με τους αρμόδιους bloggers και να τους δώσετε τις δικές σας πληροφορίες πριν τους ανταγωνιστές σας.Ανεξάρτητα από το αν είστε σε μια κρίση ή όχι, θα πρέπει να δημιουργήσετε σχέσεις με τους bloggers, tweeters και τις εταιρείες δημοσίων σχέσεων γιατί θα βρείτε  αυτές τις σχέσεις ανεκτίμητες κατά την διάρκεια μίας κρίσης.

Ανταγωνισμός


Αυτό είναι ίσως το πιο σημαντικό κομμάτι που θα πρέπει να θυμάστε πριν  και κατά την διάρκεια μίας κρίσης. Θα πρέπει με διάφορα εργαλεία δημοσίων σχέσεων να παρακολουθήσετε την online δραστηριότητα των ανταγωνιστών σας καθώς και να παρέμβετε σε αυτή, διορθώνοντας τα κακώς κείμενα.

crisis management 300x111 Διαχείριση κρίσεων με τα social mediaΣυντονιστείτε
Εάν είστε ένας μεγάλος οργανισμός ή μεγάλη εταιρεία, μπορεί να υποθέσει κανείς ότι η κριτική ή οι ερωτήσεις γύρω από την κρίση θα γίνουν στην δικιά σας σελίδα στο Facebook. Αλλά να ξέρετε πριν ότι το κοινό θα ψάξει σε οποιαδήποτε πηγή γι αυτό καλό είναι να συντονιστείτε και να έχετε ρυθμίσει όλες τις πληροφορίες που μπορούν να παρθούν. Βρείτε τους κατάλληλους ανθρώπους και δώστε τους σαφείς οδηγίες για το πώς να χειριστούν ορισμένα θέματα.

Εν κατακλείδι, μπορούμε να υποστηρίξουμε ότι η Διαχείριση Κρίσεων είναι μία πολύπλοκη και δυναμική μεθοδολογία που απαιτεί πολυεπίπεδη προσέγγιση. Τα εργαλεία που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την υλοποίηση των Σχεδίων Διαχείρισης Κρίσεων είναι πολλά με κυριότερα τα social media. Αν τα εργαλεία αυτά χρησιμοποιηθούν βέλτιστα, οι απώλειες από μία ενδεχόμενη κρίση θα ελαχιστοποιηθούν. Κάθε επιχείρηση διαφέρει από τις υπόλοιπες σε υποδομή και οργάνωση. Αντιστοίχως, κάθε Σχέδιο Διαχείρισης Κρίσεων διαφέρει από τα άλλα. Δεν υπάρχει πανάκεια στην κατάστρωση τους και οι επιχειρήσεις θα πρέπει να προετοιμάζονται πριν η οποιαδήποτε κρίση χτυπήσει την πόρτα τους.

 Διαχείριση κρίσεων με τα social media Panagiotis Rosolymos (366 Posts)

Communications specialist with expertise in social media ,integrated marketing communications and new public relations, with emphasis on new media and unusually bellow the line interactive activities. Founder & Managing Director at about U Communications Particularly involved in the counseling literature piece of business support. Panagiotis Google Profile

Wordpress Διαχείριση κρίσεων με τα social mediaFacebook Διαχείριση κρίσεων με τα social mediaTwitter Διαχείριση κρίσεων με τα social mediaGoogle Plus Διαχείριση κρίσεων με τα social mediaLinkedin Διαχείριση κρίσεων με τα social media

Google+

Tags: advertising, brand loyalty, brand loyalty marketing, business, crisis and issue management, crisis management, digital marketing, e-consulting, e-marketing, event, event management, events management, interactive marketing, Issue Management, marketing, Media Crisis, Media Management, media relations, new media, online marketing, pr, public relations, social media, social media marketing, viral marketing, web marketing, δημόσιες σχέσεις, διαφήμιση, διαχείριση κρίσεων, διοργάνωση, διοργάνωση εκδηλώσεων, επικοινωνία

Trackbacks/Pingbacks

  1. Public Relations & Marketing tips for bookstores Public Relations & Marketing tips for bookstores | about U Communications|Public Relations Social Media Word Of Mouth - 12 April 2012

    [...] media – Επωφεληθείτε από τους λογαριασμούς σας στα social media και προσεγγίστε και από εκεί το κοινό σας, [...]

  2. Διαχείριση κρίσεων με τα social media « Social Media & SEO masters - 7 February 2013

    [...] κρίσεων με τα social media Διαχείριση κρίσεων με τα social media POSTED 1 HOUR [...]

  3. How to promote your event with Social Media? | Social Media and SEO Gods - 8 February 2013

    [...] κρίσεων με τα social media Διαχείριση κρίσεων με τα social media POSTED 1 DAY [...]

  4. Internet marketing benefits | Social Media and SEO Gods - 11 February 2013

    [...] κρίσεων με τα social media Διαχείριση κρίσεων με τα social media POSTED 4 DAYS [...]

  5. Internet marketing tips | Social Media and SEO Gods - 12 February 2013

    [...] κρίσεων με τα social media Διαχείριση κρίσεων με τα social media POSTED 5 DAYS [...]

Leave a Reply


six − = 3

CommentLuv badge

To Top